Reisdagje van Bangkok naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu Reisdagje van Bangkok naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu

Reisdagje van Bangkok naar Kanchanaburi

Door: Ad Rutten

Blijf op de hoogte en volg Ad

05 November 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Door de enorm gezellige avond moest ik er wat eerder uit om wat geboekte tickets op te halen voor de komende week aangezien ik daar de avond tevoren geen tijd meer voor had. Na een beetje standaard ontbijt van eieren en nespresso koffie (veel meer kennen ze hier niet) moest ik eigenlijk om 12.00u uitchecken maar omdat ik toch al wakker was en eerlijk gezegd niet wist hoelaat de trein naar mijn volgende bestemming ging...dacht ik:laat ik maar op tijd aanlopen (vertrekken voor mensen boven de rivieren)...na een 1km lopen..een stukje watertaxi en weer een 1 km lopen was ik bij het treinstation. Het kaartje naar Kanchanaburi was zo geregeld en natuurlijk niet duur (100 baht=iets van €2.50) en wat bleek: ik was ruim op tijd...verrassing...ik had dus nog ruim 2 1/2 uur, dan maar even struinen over de locale markt die langs het station lag. Er komen je daar zoveel verschillende geuren tegemoet dat het sowieso eigen risico is om bij zo'n oud thais vrouwtje een snack te scoren...maarja...ik ben er nu toch. Los van dat ik alles wat ik de volgende 4 uur nuttigde qua smaak zich bleef vermengen met die ene snack heb ik er geen last van gehad....hooguit de mensen die langs me zaten in de trein. ;-).
Terwijl ik het verslagje schrijf van wat ik de dag ervoor gedaan heb zitten er 2 kleine thaise kinderen(meid en jongen) mee te kijken op mijn smartfoon...de 1 nog verbaasder dan de ander...het leek net of ik hebreeuws schreef als je hun gezichten zag...ik was van plan om ff een selfie te maken met die 2 kids erbij...maar verrassinggg....die ene meid was in ene pleite toen er een foto gemaakt moest worden...(zit schijnbaar in de gene ofzo)...dus helaaaass..mislukt.
Toeval wou dat 4 mensen die ik ontmoet heb tijdens de Co van Kessel fietstour dezelfdetrein pakte als ik...relax. Dan kom je in een trein terecht waar de ramen gewoon open staan en om de 3 meter een ventilator hangt te draaien (als je geluk hebt). Na een 3 uur durende rit van Bangkok naar Kanchanaburi kwamen we redelijk plakkerig aan op een klein stationnetje....prioriteiten worden snel gezet met zulke temperaturen dus eerst maar een koel drankje doen voor er iets anders besloten word.
1 van de Co van Kessel buddy's had internet op de foon dus dan is een 'hotel' snel geregeld. Eentje van 12 euro wel te verstaan. Na een paar uutjes reizen staat de rest van de avond ook vast...douchen eten en chillen met een biertje.

  • 06 November 2016 - 19:13

    Mick1924@hotmail.com :

    Leuk avontuurtje weer,en zeker ook goedkoop.Chill dat de treinen airconditioning hebben.Cheers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5963

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 November 2016 - 24 November 2016

Mijn eerste reis allen..

Landen bezocht: