Jungletrek 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu Jungletrek 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu

Jungletrek 3

Door: Ad Rutten

Blijf op de hoogte en volg Ad

16 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Door de chang biertjes die ik de avond tevoren genuttigd had was het wakker worden niet zo heel soepel..dit dorpje had maar liefst 2 hanen die het nodig vonden om elkaar af te lossen met kraaien zodra de zon op kwam. Na een uur het kraaien negeren ging ik er toch maar uit. Koffie werd al vrij snel gebracht en het ontbijt volgde meteen erna dus de dag kon gewoon beginnen. Na wat opfrissen ging dag 2 van de trek verder....tijdens zo'n beetje de hele avond heeft het enorm geregend en geonweerd wat op dat moment wel zijn charme had. Nu bleek dit behoorlijk funest voor het standaard pad wat we zouden moeten volgen. Na een half uur hobbelen zou er een bruggetje moeten zijn om het water over te steken maar die was blijkbaar weggespoeld. De enige manier om beneden te geraken was om zelf door het water heen over te steken...onze gids ging dus hier en daar de diepte checken om ons naar de andere kant te krijgen. Op dat moment stond niemand er bij stil dat we dit misschien vaker zouden moeten doen dus bij de meeste gingen de schoenen uit om ze droog te houden. Wat best irritant is als je over kiezels en rotsen moet oversteken. Nog geen 25 meter verderop moesten we de stroom weer oversteken...toen had ik zoiets van ik laat mijn schoenen aan want dit gaat echt vaker gebeuren en de kans is groot dat je je voet ergens op kapot loopt. Uiteindelijk hebben de stroom zo'n 6x over gestoken. Op verschillende plekken moesten we erg oppassen want door de regenval was er veel erosie op plekken en achteraf is er zelfs een hut weggespoeld met 2 mensen erin en ook nog een jong olifantje dat meegesleurd was...dus al met al toch stiekem geluk gehad dat de stortbui kwam toen we bovenop de berg waren. Door het continue zoeken naar een nieuw pad was dit deel van de trek een stuk spannender. Zoals gezegd waren er mensen die een net wat andere trek hadden dan ik dus toen we bij weer een 'olifanten sanctuarie ' aan kwamen ging bijna de rest van de groep olfantje rijden...ik mocht ook gewoon meedoen maar weigerde om duidelijke redenen die ik al een keer uitgelegd had in de groep. Verrassend genoeg kwam het jonge nederlandse koppeltje al meteen weer terug lopen en gaven me gelijk om  deze rit te weigeren. Zij hadden het wel geboekt maar weigerde ook nadat ze zagen hoe de olifanten erbij liepen.
Nadat dit gedeelte achter de rug was werd de groep opgesplitst en kwam ik bij de groel terecht die gingen white water raften.....nou is het best handig bij raften dat er niet al teveel water is zodat je versnellingen krijgt tussen de rotsen door lager water.  Je voelt al nattigheid....de nacht tevoren was er dusdanig veel gevallen dat het meer dobberen was dan echt raften....beetje teleurstellend. Al met al vond dit wel plaats in heel mooi gebied wat dan een dikke plus was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5979

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 November 2016 - 24 November 2016

Mijn eerste reis allen..

Landen bezocht: