Scooter huren - Reisverslag uit Möng Pawn, Myanmar van Ad Rutten - WaarBenJij.nu Scooter huren - Reisverslag uit Möng Pawn, Myanmar van Ad Rutten - WaarBenJij.nu

Scooter huren

Door: Ad Rutten

Blijf op de hoogte en volg Ad

16 November 2016 | Myanmar, Möng Pawn

Deze dag besloot ik een scooter te huren en op die manier een beetje het gebied te bekijken. Ik had ergens opgepikt dat er ten noorden van Chiangmai een 'grand canyon' was...dus nadat ik die opgezocht had terwijl ik nog wifi had int hotel en die info over gezet had naar maps.me (wat een offline navigatie app is...handiggg) vertrok ik..eerst nog ff aftanken voor 80 baht (iets van 2 euro) en gas erop. Best grappig zo'n scooter...ik ben niet harder gegaan dan 100kph maar er zat nog wel meer in...ik wist niet zeker of een helm verplicht was maar ik nam de gok en reed gewoon zonder...veilig? Nee maar wel erg leuk....ook moet je er natuurlijk aan denken dat ze in Thailand aan de linkerkant rijden...ff wennen dus.
Ik arriveerde bij de 'grand canyon' na een aantal keer gestopt te zijn om de richting te checken en bij aankomst bleek de grand canyon een soort van attractie te zijn. Ik had half verwacht een natuur gebied te vinden waar ik een tijd kon rondlopen en misschien wat te zwemmen. Het was dus gewoon een groot zwembad waar je entree voor moest betalen. Nouja...ik was er nu toch dus maar ff kijken hoe het eruit ziet. Eenmaal binnen was je verplicht om lifejackets te huren om te mogen zwemmen..daar had ik niet zo'n behoefte aan. Het was rond 12.00u dus nadat ik in het restaurant wat had geeten ging ik weer rondrijden op de scooter....ik kwam een bepaald moment een bord tegen met er op een benaming (doi sothep) die ik ergens voorbij had zien komen dus die maar even volgen. De borden volgend ging ik een drukke bergweg op met om de kilometer en plek om om te stoppen en een mogelijkheid om scenic foto's te maken. Na zo'n half uurtje de berg op torren kwam ik in een best druk dorpje terecht waar het stikte van de toeristen..ik was dus schijnbaar niet de enige met dit idee. Hier bleek een oud paleis/tempel te staan..deze kon je bereiken door eerst een aantal 100 treden omhoog te nemen. Langs de hele klim naar boven was aan beide zijdes van de trap een soort van draak gemaakt die diende als balustrade wat er erg vet uit zag. Eenmaal boven zag je het oude paleis van dichtbij wat ook erg mooi bewaard was gebleven. Na een uur rondlopen en wat pics te nemen had ik genoeg van al die Chinezen die echt nergens naar kijken. ;-)...aangezien ik de scooter de hele dag gehuurd had heb ik tot de avond maaltijd een beetje door Chiangmai heen gebanjerd. Grappig om te zien dat ondanks het erg druk op de weg is dat de meeste mensen heel veel respect hebben voor elkaar en elkaar liever voorlaten dan voorrang te nemen. Kunnen wij nog wat van leren...:-)

  • 16 November 2016 - 11:19

    Chantal:

    Weer eens wat anders dan op je motor touren.. leuk!

  • 16 November 2016 - 11:51

    Ad Rutten:

    Idd...was best leuk..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5980

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 November 2016 - 24 November 2016

Mijn eerste reis allen..

Landen bezocht: