Eigenwijs - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu Eigenwijs - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu

Eigenwijs

Door: Ad Rutten

Blijf op de hoogte en volg Ad

09 November 2016 | Thailand, Ayutthaya

Aangezien we in 1 dag hadden bekeken wat eigenlijk voor 2 dagen bedoeld was vertrokken we de volgende dag met de minivan van Kanchanaburi naar Ayuthaya. Rond 15.00u arriveerde we bij het hotel wat de rest van de groep geboekt had. Ik moest helaas (eigen beslissing hoor ;-) eerst even checken bij het treinstation of ik ook gier kon opstappen ipv in Bangkok. Zoniet dan moest ik eerst weer een trein naar Bangkok pakken en daar overnachten zodat ik op tijd was. Aangezien dit zomaar kon gebeuren moest ik met rugzal en al naar het station toe. Binnen bij de balie adviseerden ze de tuk tuk te pakken want die waren maar 50 baht (ongeveer €1.25)...bij buitenkomst roept de eerst tukker dat hij 100 baht kost...kheb meteen het gevoel dat ik belazerd word. Nou boeit mij die 1.25 niets maar wel dat gevoel dus ikke eigenwijs en gewoon te voet gegaan. Ik liep aan in de globale richting die 1 van mijn medereizigers had geroepen. Na een half uurtje.. geen internet en honger liep ik het dichtsbijzijnde restaurant binnen wat tegen een brug aan lag. Eerst ff wat eten en wifi scoren :-) want die hebben ze bij elke bar/restaurant. Nou bleek de richting helemaal te kloppen en hoefde ik alleen nog maar de brug over en een klein stukkie verder lag het station. Gelukkig vertelde de beste man dat ik gewoon hier kon opstappen om de nachttrein naar Chiangmai te pakken.
Helemaal blij (want dat scheelt weer reistijd) liep ik naar buiten en de eerste de beste tukker die 100 baht riep mocht me brengen. Snel ff een kamer geboekt bij het hotel en s de sodemieter het zwembad in. Wat trouwens de eerste keer was deze vakantie. De rest van de avond sloot zich weer af door ergens wat eten te scoren en erna ff op een terras zitten. De rest van de groep ging wat vroeger naar bed (allemaal toch gemiddeld een jaartje of 9 ouder)...ik bleef nog ff plakken onder het genot van een Chang bier (lijkt wel de thaise versie van Heineken). Ik ontmoet daar 3 engelse jongens van zo'n 22 jaar die met een reis van 2 jaar bezig met de muzieksmaak van spandau ballet en queen..behoorlijk verrassend voor zo'n jochies. Om 00.00u gaat de tent dicht en omdat het behoorlijk regende en onweerde had ik behoorlijk haast waardoor ik waarschijnlijk mijn favoriete pet ben kwijtgeraakt maarach....mag de p(r)et niet drukken.

  • 09 November 2016 - 07:23

    Mick:

    Haha,eigenwijs inderdaad zeg maar tjah opgelicht worden voor 25 Bath xtra zou ik ook lopen...like not.Goed te horen dat je het naar je zin hebt ouwe..

  • 09 November 2016 - 07:59

    Chantal:

    Je hebt gelijk hoor, pick your battles ;) je ziet
    volgens mij veel meer als je te voet gaat.
    Op naar het volgende avontuur in Chainmai, hopelijk wordt het
    weer wat beter voor je

  • 09 November 2016 - 08:23

    Wim:

    Haha die ik ook altijd. Als ik weet dat ik bedonderd word, dan loop ik liever. Al is het maar voor een paar centen. Veel plezier nog!

  • 09 November 2016 - 08:24

    JP:

    Heeey maat jij eigenwijs toch helemaal niet whahahah. Goed om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Geniet er van.
    Ik zal morgen wel even zwaaien als wij ongeveer over of langs je vliegen. Zijn we nog denkbeeldig bij elkaar in de buurt haha.

  • 09 November 2016 - 10:13

    Ad Rutten:

    Hahaha...komt goed...iets met de foto's gaat niet goed. Khad bij alle verslagen foto's toegevoegd. Misschien later..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6000

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 November 2016 - 24 November 2016

Mijn eerste reis allen..

Landen bezocht: