De nachttrein naar Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu De nachttrein naar Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu

De nachttrein naar Chiangmai

Door: Ad Rutten

Blijf op de hoogte en volg Ad

13 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

De nachttrein was ook een bijzondere ervaring.....allereerst stap ik bijna op de verkeerde trein aangezien de mijne 15 min vertraagt is en de public speaker zo'n  gruwelijk thais accent heeft dat niemand hem verstaat. (Wat te verwachten is natuurlijk)....alsnog werd het goed gemaakt met een thaise gast die wel goed engels sprak en mijn schijnbeweging richting de verkeerde trein zag. Het enige wat ik eigenlijk van de nacht trein van Bangkok naar Chiangmai wist was wat ik op facebook voorbij heb zien komen...en gezien de verschillende ervaringen over het slapen/ruimte en het eten...wist ik eigenlijk niets. We kijken maar toch...:-)  in mijn achterhoofd dacht ik nog aan het op stappen op een ander station en dat het misschien toch niet mocht...dus toen zo'n thaise conducteur kaartjes kwam checken dacht ik..ik schuif nog ff een stukje op net zolang tot de trein er was zodat ik de controle aan boord had....eenmaal erop en rijdend krijg je me er niet meer af. ;-). Achteraf was er natuurlijk niets aan de hand...die gast zette alleen iedereen ff op de goede plek zodat de treinstop zo kort mogelijk was.
Een maal in de trein blijkt dat ik het onderste bed en een jonge duitser de bovenste...wat mooi uitkomt want die onderste zijn ruimer. Na eerst een avondmaaltijd genuttigd te hebben (en ja hoor...ik pak de pittige weer...lekkaahhh) zouden de bedden opgemaakt moeten worden maar het duurde te lang dus ik en die duitser doen het zelf maar. Nou blijken de bedden best relax te zijn.
Nou ben ik nogal een lichte slaper dus heb ik zo'n beetje elk hortje en stootje gevoelt tijdens de rit wat ertoe leidde dat ik aardig moe aankwam in Chiangmai...dus maar snel een 'rode taxi' gepakt (want die zijn goedkoper) en maar snel in checken bij Hotel Manee zodat ik de rest van de dag kan gebruiken om ff bij te komen.

  • 14 November 2016 - 10:37

    Chantal:

    Snurkte de Duitser misschien ?

  • 16 November 2016 - 11:53

    Ad Rutten:

    Hahaha..als een haagse houthakker..:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5967

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 November 2016 - 24 November 2016

Mijn eerste reis allen..

Landen bezocht: