Jungletrek 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu Jungletrek 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ad Rutten - WaarBenJij.nu

Jungletrek 2

Door: Ad Rutten

Blijf op de hoogte en volg Ad

16 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Direct na het olifanten verhaal werden we afgezet bij het rendez-vous punt om aan de jungletrek te beginnen...nog ff snel wat eten naar binnen jagen want schijnbaar was die hele groep van 60 personen ol ons aan het wachten.
De groepen werden verdeeld tussen mensen die 1 of 2 overnachtingen in de jungle hadden...wij (die 1 overnachting hadden) liepen direct achter onze kleine thaise gids de bossen in...we liepen achter elkaar de berg op met een best gevarieerde groep...verscheidene jonge duitsers..een groepje uit wat leek op rusland, een aantal engelse en 3 nederlanders waaronder ik. De eerste etappe was vrij kort want het doel was een waterval waar we in konden zwemmen en eventueel van de rotsen afglijden.
In eerste instantie waren mensen een beetje huiverig om het water in te gaan maar nadat de gids het voorbeeld gaf volgde er meer. Ook ik kan het dan niet laten dus de eerste keer met de benen eerst van die rots af en de 2e keer met het hoofd eerst...wat suler makkelijker en soepel ging. Twas gewoon een soort glijbaan. Lekker ff het water in en afkoelen. Toen de meeste er klaar mee waren ging de reis verder naar het volgende doel...een bamboehut boven op een berg bij een volk die ze de Loo pauh people noemde.  Na flink wat zwoegen en zweten want was aardig stijl op de meeste stukken en ongeveer 3 pauzes van 5 min hadden we op 10min na ons doel bereikt. We stopten bij een oud hutje met een nog oudere mannetje die langs een koelbox zat. Kon zomaar zijn dat die oude man vroeger bij de rode kmer heeft gezeten want hij had zijn kmer petje nog op